Rambursarea biletelor și a abonamentelor pentru călătoriile feroviare în Regatul Unit

Rambursarea biletelor și a abonamentelor pentru călătoriile feroviare în Regatul Unit

Cum pot românii din Marea Britanie să își ramburseze biletele și abonamentele de tren? Operatorii feroviari din Regatul Unit oferă posibilitatea călătorilor să fie rambursați pentru abonamentele de transport nefolosite în perioada carantinei. Procesul poate fi făcut online și nu este nevoie să mergeți la ghișeu.

Care sunt condițiile și cum puteți primi rambursarea?

Rambursarea poate fi făcută retroactiv până la data de 17 martie. Dacă ați călătorit după această dată, rambursarea se poate face până la data ultimei călătorii.

În cazul în care aveți un bilet electronic sau smartcard, puteți aplica online prin website-ul sau aplicația de telefon a companiei de unde ați cumpărat biletul.

Dacă aveți bilete anuale sau lunare printate, va trebui să aplicați pentru rambursare online. Verificați instrucțiunile oferite de companie. În general, va trebui să scrieți “Covid-19 refund” pe bilet, să îl tăiați în două, să îl fotografiați și să completați un formular online.

Puteți aplica în termen de 8 săptămâni de la data când biletul a fost valid.

Lista diferitelor companii de transport feroviar și instrucțiuni pentru rambursare

Ce sumă puteți primi?

Atenție, metoda de calcul a rambursărilor este mai complicată și diferă de la o companie la alta. De obicei, se va plăti și o taxă de administrație (aproximativ £10). Verificați dacă site-ul operatorului dumneavoastră are un calculator pentru rambursări sau contactați operatorul pentru a afla suma pe care o puteți primi.

Dacă aveți un abonament furnizat prin intermediul angajatorului dumneavoastră, luați legătura cu angajatorul înainte de a solicita rambursarea.

Rambursarea biletelor pentru o singură călătorie, tur-retur sau de tip carnet

În general, operatorii feroviari rambursează suma totală pentru toate călătoriile până pe 30 aprilie. Biletele trebuie să fi fost achiziționate înainte de 23 martie. Totuși, trebuie să aplicați pentru rambursare înainte de data călătoriei.

În mod normal, biletele preplătite în 5 sau 10 călătorii nu pot fi rambursate dacă o călătorie a fost deja folosită. Însă, puteți aplica pentru rambursări parțiale.

Pentru biletele cumpărate în avans, înainte de 23 martie, puteți solicita o rambursare înainte de data primei călătorii.

Cum puteți primi rambursare pentru transportul în Londra?

Puteți aplica online pentru rambursarea cardurilor Oyster în condițiile în care mai aveți:

  • cel puțin 6 săptămâni rămase pentru biletul anual,
  • 7 zile pentru biletul lunar, sau
  • 3 zile pentru cel săptămânal.

Termenul limită pentru a putea aplica este de 8 săptămâni de la data ultimei călătorii.

Site-ul Transport for London 

Rambursarea călătoriilor cu National Express

Începând cu 6 aprilie, National Express a suspendat toate serviciile cu autocarul. De la data de 1 iunie va fi programat un orar restricționat, însă poate fi supus modificărilor, conform îndrumării de la guvernul britanic.

Sunteți eligibili pentru a aplica online pentru rambursarea sau reprogramarea cursei, dacă aceasta a fost rezervată înainte de 31 mai.

Site-ul National Express

Surse suplimentare de informație

Articol The Guardian

Site-ul National Rail 

Regatul Unit: măsuri de sprijin economic pentru IMM-uri și salariați

1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *