Ce este Abmeldung (radierea înregistrării la administrația locală)?

Știai că ai obligația să declari la biroul pentru evidența populației (Burgerbüro) mutarea din Germania la părăsirea pe o perioadă mai mare a teritoriului Germaniei?
Obligația de declarare activă la biroul pentru evidența populației a schimbării reședinței (Abmeldung) este necesară în următoarele situații:

Mutarea reședinței în străinătate;
Renunțarea la una dintre reședințele de pe teritorul Germaniei, în cazul existenței mai multor reședințe înregistrate.

Declarația nu este obligatorie în cazul mutării la o altă adresă pe teritoriul Germaniei, înregistrarea noii adrese fiind suficiente. Biroul pentru evidența populației de la adresa nouă va comunica mutarea către biroul competent pentru vechea adresă.

Nu este necesar să solicitați anularea domiciliului dacă vă mutați temporar în afara Germaniei, cum ar fi din motive de studiu sau de muncă. Exemplu: ca student, te muți în străinătate pentru un semestru.

Abmeldung-ul se face prin completarea unui formular și este gratuit. Majoritatea birourilor pentru evidența populației oferă acum cetățenilor varianta depunerii online a cererii de radiere a înregistrării. Unele autorități permit chiar depunerea cererii prin scrisoare informală.

Abmeldung la primărie (sau la biroul pentru evidența populației)
Pe pagina web de servicii a primăriei (biroului pentru evidența populației), găsiți formularul care trebuie completat la rubrica „Abmeldung einer Wohnung”. Acesta trebuie depus, după completare, la sediul biroului pentru evidența populației. Cererea va fi prelucrată pe loc. Veți primi dovada radierii (Abmeldebescheinigung). Procedura este simplă și durează doar câteva minute.

Abmeldung prin poștă
Completați formularul Abmeldung și trimiteți-l prin poștă într-un plic la biroul pentru evidența populației a localității în care ați fost înregistrat.
Pentru a vă asigura că primiți dovada radierii (Abmeldebescheinigung), nu uitați să scrieți adresa viitoare pe formular.

Abmeldung prin e-mail
În cazul birourilor pentru evidența populației care oferă varianta depunerii online a cererii, adresa de e-mail la care trebuie să trimiteți cerera poate fi găsită în coloana din dreapta a paginii autorității competente.

După radiere, veți primi dovada radierii (Abmeldebescheinigung) prin poștă, motiv pentru care este important ți în acest caz să completați cu atenție în formular adresa viitoare.
Cererea de Abmeldung se poate face cel mai devreme cu 7 zile înainte de plecare și trebuie să fie depusă nu mai târziu de 14 zile de la plecare.

În cazul mutării reședinței pe termen mai lung în străinătate (exemplu: revenirea în România pe termen nedeterminat) este indicat să declarați mutarea la biroul pentru evidența populației. În caz contrar, unele autorități vor considera că sunteți în continuare rezident în Germania, solicitând îndeplinirea obligațiilor care decurg din acest lucru (exemplu: asigurarea medicală de stat de care ați beneficiat ca salariat în Germania va rămâne activă, ducând la obligația de plată a contribuițiilor din resurse proprii pentru toată perioada asigurată, la nivelul stabilit de legea germană).

ATENȚIE: Odată cu radierea înregistrării în Germania vă puteți pierde dreptul de a primi ajutorul de șomaj (ALG I, ALG II) și alte beneficii sociale, acestea oferindu-se doar rezidenților din Germania. Dacă doriți să vă mutați în timp ce primiți un astfel de beneficiu, solicitați Abmeldung odată ce v-ați mutat sau cu câteva zile înainte. Dacă vă mutați într-o altă țară din Uniunea Europeană, veți putea continua să primiți ALG I (prestația se plătește timp de un an începând din prima zi de șomaj). Beneficiul va continua să vă fie plătit din Germania. În acest caz va trebui să completați formularul U2.

1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *